Famzandvliet.reismee.nl

Washington

Vanmorgen vroeg vertrokken naar Washington Dc. Op weg naar de hoofdstad van de VS tussenstop gemaakt bij Delaware. We reden over de interstatelijk highway 95. De busstop was net voorbij de brug over de Delaware. Na ontbeten te hebben de reis vervolgd naar Washington. Het eerste wat we gingen bezichtigen was het Lincoln memorial. Vanaf deze plek hield Martin Luther king zijn beroemde toespraak "I have a dream" vanaf dit monument kun je in een lijn kijken naar het Washington monument en het Capitol. Hier vanaf liepen we naar het Vietnam monument. Hier staan 50000 namen van omgekomen of vermiste soldaten uit deze vreselijke oorlog.Daarna zijn we naar naar Pensylvania Avenue nr 1600 gereden oftewel het White House. De beveiliging is extreem zwaar. Op het dak zie je o.a. De sluipschutters staan. Helaas geen Obama gezien. Daarna zijn we gegaan naar het Air en Space museum. Hier staan alle beroemde vliegtuigen en raketten. Alles wat je wilt zien over de ruimtevaart of luchtvaart kun je hier vinden. O.a. De spirit of st.louis hangt er. Dit is het vliegtuig waar Charles lindbergh als eerste mens non-stop over de Atlantische oceaan vloog. Ook staat er de originele maanlander. Daarna zijn we naar het capitool gegaan. Heel mooi en indrukwekkend gebouw is dit. Hier zetelt de senaat en het huis van afgevaardigden. Hierna zijn we teruggegaan naar ons hotel