Famzandvliet.reismee.nl

Land of freedom

Gisteren zijn we eerst naar de Liberg tower geweest. Dit is nu het hoogste gebouw van de wereld. Het uitzicht was fenomenaal. Dit kwam niet alleen door de hoogte van het gebouw maar vooral ook door het schitterende heldere weer. De lift in dit gebouw is spectaculair. Hij gaat niet alleen razendsnel maar je maak ook een soort tijdreis mee! Je ziet de geschiedenis van Manhattan voorbijvliegen. Daarna naar het 9/11 museum geweest. Wat is dit indrukwekkend. Het blijft onvoorstelbaar wat voor aanslag dit is geweest. Het museum is echt gebouwd op de 2 stukken grond waar de twintowers ooit stonden. Vandaag zijn we eerst naar Macys gegaan. Hier kun je - in het grootste warenhuis ter wereld - echt alles kopen. Ze hebben alleen al 2 etages damesschoenen. Leuk zijn de antieke roltrappen in het gebouw. Heel leuk was de kerstafdeling. kerst vieren hoef je de Amerikanen niet te leren. ,S-middags naar het Vrijheidsbeeld geweest. Wat een mooi en indrukwekkend sculptuur is dit. Je besef pas hoe groot het beeld is als je er voor staat. Daarna zijn we naar Ellis Island gevaren. Dit was de toegangspoort voor de immigranten. Vanavond gaan we Stephans verjaardag vieren