Famzandvliet.reismee.nl

Santa Maria

Vandaag vertrokken uit een koud San Francisco. Onze eerste tussenstop maakte we in Monterey. Dit is een van de bekendste kustplaatsen van de westkust. Het is daar nog zo mooi dat verschillende dieren zich daar thuisvoelen zoals de zeehond, zeehond en de californische zeeleeuw. Het is fantastisch om deze dieren in hun natuurlijke habitat te zien. Daarna over de 17 Miles drive gereden. Dit is absoluut een van de mooiste plekken van de Westkust. Alleen de allerrijksten kunnen het zich veroorloven om hier te wonen. We hebben birdrock bekeken. Dit eiland herbergt duizenden zeeleeuwen. De lonely cypres en natuurlijk de beroemdste golfbaan van de wereld: Pebble Beach. Wat is het hier toch mooi!! Daarna US Highway nr 1 afgereden. Ook hier schieten woorden tekort om te vertellen hoe mooi en ongerept de kustlijn van California is. Magnifieke vergezichten. We hebben ook een kolonie zee-olifanten gezien van misschien 10 meter afstand. Wat zijn dit grote dieren! Een volwassen mannetje kan zo 3 meter lang worden en 3000 kilo wegen! Na een lange maar ontzettend mooie reis aangekomen in Santa Maria. Een ware topdag!

Theo Mekke

Leuk dat jullie zo genieten. Iedere dag lees ik je stukjes geweldig hans dat ik zo met jullie mee kan reizen.
Groeten Theo en familie