Famzandvliet.reismee.nl

Aangekomen in Bishop een dag om nooit te vergeten

Vandaag was een dag om niet te vergeten. 's-ochtends naar de Hooverdam geweest. Blijft een indrukwekkende dam. Als je daar bent en je voelt de hitte dan kan je je goed voorstellen hoeveel levens het bouwen van deze dam heeft gekost. Wat een bouwwerk! Daarna vertrokken naar Death Valley. Het droogste en heetste gebied in de wereld. En inderdaad de temperatuur brak daar ons huidige record. Genoten van een apart en uniek landschap. En toe begon ons avontuur. We zagen in de verte onweer. We reden terug over de bergpassen in Death valley en kwamen in een werkelijk ongekende stortbui (Wat daar zeer, zeer zeldzaam is) De weg waar we op reden werd steeds meer onbegaanbaar. Modderstromen, rotsblokken die op de weg kwamen en stukken weg waar snelstromende, alles meenemende rivieren waren ontstaan. En dan sta je daar met 50 andere auto's. Je kunt geen kant op want dat is te gevaarlijk. De meeste mensen zijn toeristen dus niemand weet wat je moet doen. Na 3 uur kwam er hulp. De regen was gelukkig een stuk minder geworden. Met behulp van de politie rijdend door modderstromen kwamen wij met ons groepje toeristen veilig en gezond in begaanbaar gebied. Wat waren wij blij! Alles op video gezet. En ik beloof de thuisblijvers de beelden zijn spectaculair. Laat en moe kwamen we in ons hotel in Bishop. Morgen gaat de reis naar Yosemite Park.