Famzandvliet.reismee.nl

Hello Grand Canyon

Vertrokken uit Scottsdale/Phoenix.  Eerst ontbeten bij de Subway in Scottsdale.Toen op weg naar Montezuma's castle. Onderweg veel reuzencactussen gezien. Wat een mooie route is dit! Eenmaal aangekomen in Montezuma's Castle werden we verrast door de schitterende natuur. Montezuma's Castle: Deze rotswoningen (geen kasteel dus) werden gebouwd tussen 1100 en 1200. Het is een van de mooiste voorbeelden van de Indiaanse cultuur in het Zuid Westen van de USA. Indrukwekkend hoe deze indianen dit hebben kunnen bouwen.  We zagen, en hebben dit op film vastgelegd, hoe een slang (striped whipsnake) een hagedis ving. Ook de vogels en vlinders zijn hier bijzonder mooi. We zagen een vlinder die net zo groot was als een vogeltje. Daarna gereden naar Sedona. Sedona ligt aan de rand van de Oak Creek, omringd door rode zandstenen rotsen. Dit plaatsje is zo pittoresk dat het voor tientallen Westerns als filmset is gebruikt. Schitterend! Daarna op naar de Grand Cayon. Wat een geweldig en uniek natuurwonder is dit. Het is moeilijk uit te leggen en te bevatten hoe groot de Grand Canyon is. Hij is zo lang, zo breed, zo diep en zo onwaarschijnlijk dat de zintuigen niet meer in staat zijn het hele beeld te verwerken. 's-avonds de zonsondergang bekeken. Het spel van licht en schaduw komt over als een plechtstatige opvoering van moeder natuur. Heel erg leuk zijn de chipmunks (denk aan Knabbel en Babbel). Ook zagen we een paar herten. Moe maar voldaan zijn we lekker gaan eten in het restaurant van onze Yavalapai lodge.