Famzandvliet.reismee.nl

By the time I get to Phoenix

Aangekomen in Scottsdale (Phoenix). Vandaag was de een na langste rit. We reden via de interstate highway 10 naar Scottsdale Arizona. Het is eigenlijk bijna een rechte weg die we moesten rijden. We reden echt door de woestijn. Dit is de omgeving waar de beroemde grote cactussen (Saguaro) groeien. Deze stekelige schoonheden kunnen wel 17 meter hoog en 200 jaar oud worden! Dit is absoluut de koning van de cactussen en de bloem van deze cactus is afgebeeld in de vlag van Arizona. We hebben een tussenstop gemaakt in het plaatsje Blythe. Daar was, heel bijzonder een supermarkt waar alle artikelen 1 dollar kosten. Daar hebben wij als echte Hollanders lekker veel ingekocht. We hebben bij Starbucks even lekker ijskoffie (frappucinno) en ijsthee gedronken en toen onze reis naar Scottsdale vervolgd. We hebben erg veel plezier van de Keep it cool tas. Heel praktisch! Bedankt Miranda en Jan Pieter. Opvallend in dit gortdroge gebied is dat je toch groene akkers ziet. De irrigatie is schijnbaar goed geregeld. Voordeel hier van is dat sommige gewassen wel 7 keer geoogst kunnen worden. Aangekomen in het hotel genieten we lekker van het mooie weer en de heerlijke zwembaden die dit resort biedt.